Jihoafrické úřady pro reklamu (ASA) obdržely stížnost na billboard, na kterém byla uvedena homosexualita mezi neřestmi a osobními problémy, se kterými by lidem mohla pomoci církev.

Reklama zobrazující muže, který ze sebe servává tričko a odhaluje na své hrudi napsané slovo „GRACE“ (milost), zvedla vlnu stížností a situace vyústila v přetření celého billboardu. Reakce vzbudil hlavně fakt, že za postavou muže byly vyjmenované různé „neřesti“ a zlozvyky, jako je užívání drog, pornografie, lži, aférky… a mezi nimi i homosexualita.

Onen výjev byl reklamou na církev „Light of the Nations Church“ a byl doprovázen sloganem „Koho syn osvobodí, ten je volný.“

Jihoafrická tisková asociace informovala, že místní občan Francois Joubert napsal ASA stížnost, ve které stálo: „Co mě rozčílilo, je, že spojují homosexualitu s věcmi, jako je narkomanie, alkoholismus a promiskuita. Toto je chování, které lidé mohou ovlivnit.“ Dále řekl, že billboard je neetický a nepřesný.

Deric Linley, pastor Light of the Nation Church řekl, že homosexualita by měla být odstraněna a že účelem reklamy bylo „zdůraznit každodenní výzvy, ne hříchy“ a dodal, že „nebylo v úmyslu Light of the Nations diskriminovat jakoukoli skupinu, ale čistě lidem řešícím problémy v osobním životě nabídnout útočiště, kde vás nikdo nebude soudit“.

Ona církev má dokonce své Facebookové stránky, aby nebyla pozadu. Nad čím zůstává rozum stát je však jejich úvodní fotka hlásající: „Co se církev může přiučit od… HOMOSEXUÁLŮ“. No povězte sami, co si o tom myslíte. Jedná se snad o způsob, jak odvrátit oči od skandálu s billboardem?