hmMódní řetězec H&M, jehož obchody se v Česku nachází téměř ve všech krajích, přišel pro letošní podzim s reklamou oslavující ženskost ve všech jejích podobách. Nečekejte na vyšpulené rty a strnulé pózy, kterými se modelky často snaží docílit, aby jim ventilátor správně rozfoukal dlouhé příčesky. V této reklamě vidíme ženy v jejich běžném životě, jak jdou na večeři s kamarádkami, sedí v metru nebo jdou do práce. A nejedná se jen o klasické typy modelek, které známe z většiny módních časopisů.

Video zobrazuje ženy různého věku, různých velikostí, ale i sexuální orientace nebo etnické a rasové příslušnosti. Před kamerou se tak objevila například boxerka Fatima Pinto, trans modelka a herečka Hari Nef (seriál Transparent) nebo zpěvačka Jillian Hervey, která k reklamě také přezpívala hitovku Toma Jonese „She’s a Lady“.

Nejedná se o první módní řetězec, který by chtěl bořit klasické představy o modelkách, to už tu dávno bylo, zajímavé spíše je, že se jedná právě o H&M, mainstreamovou dobře známou značku, kterou najdeme v každém větším městě či nákupním centru. Z těch oděvních domů, které nezatěžují peněženku, se jedná teprve o jednu z prvních vlaštovek, co ukazují ženy takové jaké jsou, bez nereálných příkras, uniformity a zbytečných retuší.